Amerikaans onderzoek naar de doorgaande lijn in het geven van instructie van voor- naar vroegschool
Laura M. Justice, Hui Jiang, Kelly Purtell, Tzu-Jung Lin, T.J. en Arya Ansari
Amerikaans onderzoek: Opvattingen van onderwijsprofessionals over (vroege- en voor)schoolse competenties, hoe die verschillend begrepen worden hetgeen kan leiden tot gemiste aansluiting
Tashia Abrya, Scott Latham, Daphna Bassok en Jennifer LoCasale-Crouch (online 17 January 2015)
Versterken van inhoudelijke samenwerking tussen vroeg- en voorschool en de onderbouw van PO: beleid/regelgeving en routines in Boston
Meghan P. McCormick, Christina Weiland, JoAnn Hsueh, Michelle Maier, Rama Hagos, Catherine Snow, Nicole Leacock, en Laura Schick (2020)
Doorgaande lijn en gebrek daaraan in de klas: ervaringen van Amerikaanse vroeg- en voorschoolse educatie en onderbouw PO
Virginia E. Vitiello, Robert C. Pianta, Jessica E. Whittaker en Erik A. Ruzek (2019)
Een continuüm van spelend leren: de rol van de leerkracht in de spelgerichte pedagogie en de angst om het spel te kapen
Angela Pyle en Erica Danniels (2017)
De betrokkenheid van kleuters en hun ontwikkeling in beginnende geletterdheid en gecijferdheid
Chien, N.C., Howes, C., Burchinal, M., Pianta, R.C., Ritchie, S., Bryant, D.M., Clifford, R.M., Early, D.M. & Barbarin, O.A. (2010)
De taal van spel: het ontwikkelen van woordenschat in de kleuterfase door spel als vervolg op samen een boek lezen
Toub, T.S. Hassinger-Das, B., Turner Nesbitt, K., Ilgaz, H., Weisberg, D.S., Hirsh-Pasek, K., Golinkoff, R. M., Nicolopouloud, A., & Dickinson, D.K. (2018)
Cortisolpatronen van kinderen en de kwaliteit van de vroege leeromgeving
Nina Sajaniemi, Eira Suhonen, Elina Kontu, Pekka Rantanen, Harri Lindholm, Sirpa Hyttinen & Ari Hirvonen (2011)