Een continuüm van spelend leren: de rol van de leerkracht in de spelgerichte pedagogie en de angst om het spel te kapen
Angela Pyle en Erica Danniels (2017)
Een model voor Assessment in de spelend leren pedagogiek
Angela Pyle, Christopher Deluca, Erica Danniels en Hanna Wickstrom (2020)
Schoolrijpheid en zelfregulatie: Een ontwikkelingspsychobiologische benadering
Clancy Blair en Cassandra Cybele Raver (2015)
De betrokkenheid van kleuters en hun ontwikkeling in beginnende geletterdheid en gecijferdheid
Chien, N.C., Howes, C., Burchinal, M., Pianta, R.C., Ritchie, S., Bryant, D.M., Clifford, R.M., Early, D.M. & Barbarin, O.A. (2010)
De taal van spel: het ontwikkelen van woordenschat in de kleuterfase door spel als vervolg op samen een boek lezen
Toub, T.S. Hassinger-Das, B., Turner Nesbitt, K., Ilgaz, H., Weisberg, D.S., Hirsh-Pasek, K., Golinkoff, R. M., Nicolopouloud, A., & Dickinson, D.K. (2018)
Cortisolpatronen van kinderen en de kwaliteit van de vroege leeromgeving
Nina Sajaniemi, Eira Suhonen, Elina Kontu, Pekka Rantanen, Harri Lindholm, Sirpa Hyttinen & Ari Hirvonen (2011)
De invloed en kwaliteit van vroege ervaringen vormt de bouw van de hersenen
National Scientific Council on the Developing Child (2007)
De ontwikkeling van kinderen bij tegenspoed: Afbakening in hersenen en gedrag op basis van ervaringen
Blair, C.B. & Raver, C.C. (2012)
De effecten van verschillende onderwijsprogramma’s op geletterdheid- en taaluitkomsten van het jonge kind: een systematisch overzicht
Chambers, B, Cheung, A.C.K. & Slavin, R.E. (2016)